Milyen tényezőktől függ az intézkedés?

Milyen tényezőktől függ az intézkedés?

  • A jelzőrendszer rendeltetésétől: nyilvánvalóan lényegesen különböznek az orvosi segélyhívó rendszer, a lift vészjelző rendszer, a behatolás jelző rendszer, vagy a tűzjelző rendszer jelzéseire végrehajtott intézkedések.
  • A jelzés típusától és tartalmától: minden jelzőrendszer küldhet azonnali intézkedést igénylő, és halasztható, később intézhető jelzést. A lakásriasztó által küldött betörésjelzésre az ügyelet természetesen azonnali intézkedésbe kezd. Azt azonban feltehetően senki sem szeretné, ha hajnali háromkor felébresztenék azzal, hogy a nyaralójában áramszünet van, ezért a távfelügyeletre érkező jelzésekhez prioritási szint van rendelve. A jelzésekre a diszpécser beérkezésük időrendjében reagál, az egy időpontban érkezőkre pedig a prioritásuk szerinti sorrendben intézkedik. Egy rendszertől egy időben vett jelzések esetén is mindig a legmagasabb prioritásúra történik intézkedés. Például ha a nyaralóból jelzett áramszünet mellett egy betörésjelzés is érkezik, az ügyletes az utóbbira vonatkozó protokollt követi.
  • A védett objektum típusától: más intézkedéseket követel meg egy gépjármű, egy lakás, vagy egy családi ház vagyonvédelmi rendszerének jelzése, de különbség lehet egy közintézmény és egy pénzintézet riasztás jelzéseinek esetén is.
  • Napszaktól, nyitvatartási időszaktól: egy jól működő távfelügyelet más-más módszereket alkalmaz az intézkedés során, ha tudja, hogy a riasztás (pl.: betörés, vagy tűzjelzés) helyszínén emberek is tartózkodnak. Ez egy bank esetében nappal, egy családi háznál pedig éjjel valószínűbb.
  • Végül, de nem utolsó sorban az intézkedés függ az ügyfél által – a szerződés adta lehetőségek keretein belül – megfogalmazott igényektől. Az áramszünet példájánál maradva a megrendelők többnyire éjjel nem kérnek azonnali értesítést egy nyaraló áramkimaradásáról, ellenben azonnal tudni szeretnék, ha az áramszünet egy általuk üzemeltetett hűtőházat érint.

A fenti tényezők, továbbá az ügyfél által megadott adatok, információk, és megfogalmazott elvárások együttesen alkotják az ún. intézkedési rendet.

Szükség esetén az intézkedési rendet a szolgáltató további információkkal egészíti ki, például:

  • a helyszín kockázatelemzésével,
  • a védett objektum járművel történő optimális megközelítésének útvonalleírásával, stb.

A távfelügyelet működéséről, a szolgáltatás részleteiről, a szükséges adatokról és információkról minden tudnivalót teljes részletességgel a szolgáltatási szerződés tartalmaz.

Címkék: