Hogyan intézkedik a távfelügyelet?

Hogyan intézkedik a távfelügyelet?

A távfelügyelet intézkedése néhány egyszerű elven alapul:
Az ügyeletes

  • telefonon értesíti az eseményről a megbízó által előre megadott illetékes személyek közül azt, aki elsőként elérhető. Ez alól kivételt képeznek a támadásra utaló jelzések; ilyenkor az ügyletes nem telefonál, nehogy a hívással megzavarja a támadót – ezzel tovább fokozva a veszélyhelyzetet.
  • Információt gyűjt a jelzés okáról. Az információszerzés egyik módja, hogy az ügyeletes a helyszínt hívja telefonon, vagy azt a személyt, aki vélhetően információval rendelkezik a jelzés okáról. A mások, hogy az ügyeletes a kivonuló szolgálat helyszínre küldésével, vagy más szervezet (rendőrség, tűzoltóság, mentők, egészségügyi személyzet) bevonásával szerez információt a riasztás okáról.
  • Szükség esetén a helyszíni intézkedést végző szolgálatot, szervezetet ellátja a távfelügyeleten rendelkezésre álló adatokkal, információkkal (pl.: a riasztórendszertől érkező további jelzésekről, az orvosi segítséget kérő személy egészségügyi adatairól, vagy arról, hogy a meghibásodott lift melyik szinthez áll a legközelebb).
  • A helyszínre irányított szolgálat intézkedéséről és az általa tapasztaltakról újra tájékoztat egy illetékes személyt.
  • Az ügyeletes az intézkedést csak akkor kezeli befejezettként, ha az a megbízó szempontjából megnyugtatóan lezárult, azaz kiderült a riasztás oka (pl.: kezelési hiba), vagy egy esetleges betörés után a kivonuló szolgálat átadta a helyszínt a rendőrségnek, vagy a tulajdonosnak, vagy a liftből kiszabadították a bent rekedt utasokat, stb.
Címkék: